11:23 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جهش تولید

مالیات بر خانه های خالی؛ گرانی به همراه دارد!
نماد برتر - یک کارشناس بازار مسکن معتقد است که جریمه‌های مالیاتی برای واحدهای خالی از سکنه ممکن است در کوتاه مدت منجر به عرضه این واحدها و کنترل نسبی قیمتها شود اما در بلندمدت تاثیر منفی بر حوزه ساخت و ساز دارد و به رشد قیمتها منجر خواهد شد.
خانه‌دارها؛ مشخصات خود را ثبت کنند!
نماد برتر - از روز ۱۹ فروردین ماه تمامی مالکان باید اطلاعات مربوط به املاک خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند که وضعیت سکونت آنها از نظر خالی یا دارای سکنه بودن برای اعمال مالیات مشخص شود.
آمادگی صندوق نوآوری برای پشتیبانی از تولید شرکت‌های دانش‌بنیان
نماد برتر- رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای پشتیبانی از تولید و پشتیبانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، خبر داد.
تبعات مصوبه جنجالی افزایش نرخ ارز در حقوق ورودی
نماد برتر- معاون فنی گمرک ایران ضمن اعلام موانع و عوامل ایستایی در ترخیص اقلام مرتبط با تولید از گمرک بر افزایش هزینه واردات این کالاها تاکید کرد و گفت که در نتیجه مصوبه قانون بودجه مبنی بر تغییر مبنای محاسباتی نرخ ارز در حقوق ورودی ، افزایش قابل توجه هزینه واردات مواد اولیه تولید اتفاق می افتد که رسیدگی به این موضوع ضروری است.
پیشنهادات توییتری نمایندگان برای تحقق شعار سال
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» به ارائه پیشنهاداتی جهت تحقق شعار سال و اجرای منویات ایشان پرداختند.
حمایت ۲۰ میلیارد دلاری بانک ملت از فعالان حوزه انرژی
نماد برتر- مدیرعامل بانک ملت با اشاره به کسب درآمد ارزی ۱۵ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در سال ۹۸ گفت: این بانک به عنوان یکی از حامیان صنعت ۲۰ میلیارد دلار از نیاز فعالان حوزه انرژی را تامین کرده است.
لایحه تاسیس نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق تصویب شد
نماد برتر- رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس از تصویب لایحه تاسیس نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق خبر داد و گفت: وظایف و اختیارات حوزه بازار برق به نهاد تنظیم‌گر بخش برق سپرده می شود .
وزارت راه مجاز به پرداخت یارانه سود انتشار اوراق تامین مالی مسکن شد
نماد برتر- نمایندگان، وزارت راه را مجاز به پرداخت یارانه سود انتشار اوراق تامین مالی مسکن از طریق صندوق ملی مسکن کردند.
بسته حمایتی صنعت خودرو تا پایان بهمن اجرایی می شود/ امکان اصلاح نرخ ها
نماد برتر- معاون وزیر صنعت از نهایی شدن بسته حمایتی صنعت خودرو تا پایان بهمن ماه و امکان اصلاح قیمت ها خبر داد.
نقش صندوق های سرمایه‌گذاری بورسی در تامین مالی حوزه مسکن
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس،تشکیل صندوق های سرمایه‌گذاری بورسی را تحولی در تامین مالی حوزه مسکن دانست و گفت: این صندوق ها تورم زایی ندارد.
تحول در تامین مالی مسکن با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی تحولی در تامین مالی مسکن ایجاد می‌کند، گفت:جذب سرمایه‌های خرد موجب تنوع بخشی در حوزه تامین مالی مسکن می‌شود.
جلسه مهم جهانگیری برای آزادسازی قیمت‌ خودرو / اولین حضور رئیس سازمان بورس
نماد برتر- مدیر روابط عمومی سازمان بورس از جلسه دو روز آینده با موضوع لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و اولین مشارکت رئیس سازمان خبر داد .
۳۷۵ شرکت صنعتی و معدنی خواهان تامین مالی از بورس هستند
نماد برتر- مدیرکل دفتر سرمایه گذاری وزارت صنعت با اعلام رشد ۳.۵ برابر انتشار اوراق توسط شرکت های صنعتی و معدنی در ۱۰ ماه گذشته از درخواست ۳۷۵ شرکت برای تامین مالی از بازار سرمایه خبر داد.
بانک‌ها چگونه می‌توانند به جهش تولید کمک کنند؟
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی گفت: در راستای جهش تولید بانک‌ها باید حتی الامکان منابع خود را به سمت واحدهای تولیدی هدایت کنند که این امر اثر مثبتی در رشد اقتصادی خواهد داشت.
انتظار کاهش سایه عوامل غیر اقتصادی از بورس/ لزوم مشارکت فعالان
نماد برتر- رئیس جدید سازمان بورس با اشاره به روشن شدن عوامل موثر در نوسان های بازار و انتظار کاهش سایه عوامل غیر اقتصادی از فعالان دعوت به مشارکت کرد تا همه موارد در بستر تعامل پیش برود.